Korean Living Bible

이사야 54

시온의 영광

1아기를 낳지 못하는 여자여, 노래하여라. 해산의 고통을 모르는 여자 여, 노래하며 기쁨으로 외쳐라. 홀로 사는 여자의 자녀가 남편 있는 여자의 자녀보다 더 많을 것이다.

너는 천막 칠 곳을 확장하고 넓혀라.

네가 좌우로 퍼져나갈 것이며 네 자손들은 이방 민족들을 쫓아내고 그들의 황폐한 땅에 살게 될 것이다.

너는 두려워하지 말아라. 네가 다시는 수치를 당하지 않을 것이다. 놀라지 말아라. 네가 수모를 당하지 않을 것이다. 너는 젊었을 때의 수치를 잊을 것이며 과부 시절의 슬픔을 기억하지 않게 될 것이다.

너의 창조자는 너에게 남편과 같은 분이시니 그의 이름은 전능하신 여호와이시다. 너를 구원하실 분은 온 세상의 하나님이 되시는 이스라엘의 거룩하신 분이시다.

젊어서 결혼하여 남편에게 버림을 받아 마음에 근심하는 아내를 다시 맞이하듯 여호와께서 너를 다시 부르시고 말씀하신다.

“내가 잠시 너를 버렸으나 큰 사랑으로 다시 너를 맞이하겠다.

내가 잠시 분노하여 너를 외면했으나 영원한 자비로 너를 불쌍히 여기겠다. 이것은 너의 구원자 나 여호와의 말이다.

“내가 노아 때에 다시는 홍수로 세상을 멸망시키지 않겠다고 맹세한 것처럼 다시는 너에게 분노하거나 너를 책망하지 않기로 맹세하였다.

10 산은 움직여 없어질지라도 너에 대한 나의 한결같은 사랑은 변하지 않을 것이며 평화에 대한 내 약속은 취소되지 않을 것이다. 이것은 너를 불쌍히 여기는 나 여호와의 말이다.”

11 여호와께서 말씀하신다. “광풍에 밀려 고통을 당하면서도 위로를 받지 못하는 예루살렘아, 내가 보석으로 네 기초를 다시 쌓고

12 홍옥으로 네 탑을 세우며 네 성문과 성벽을 빛나는 보석으로 꾸밀 것이다.

13 내가 직접 네 백성들을 가르칠 것이며 그들에게 번영과 평화를 줄 것이니

14 네가 의로 굳게 설 것이다. [a]네 원수들이 멀리 물러갈 것이므로 네가 두려워하지 않을 것이며 공포도 너를 가까이하지 못할 것이다.

15 누가 너를 칠지라도 내가 승낙한 것이 아니므로 너와 싸우는 자마다 패망할 것이다.

16 “숯불을 피워 무기를 만드는 대장장이도 내가 창조하였고 그 무기를 사용하여 사람을 죽이는 군인도 내가 창조하였다.

17 그러므로 그 어떤 무기도 너를 해치지 못할 것이며 그 어떤 사람이 너를 비난하여도 너는 반박할 수 있을 것이다. 이것은 내가 내 종들을 변호하고 그들에게 승리를 주기 때문이다. 이것은 나 여호와의 말이다.”

Footnotes

  1. 54:14 또는 ‘학대가 네게서 멀어질 것인즉’

New Living Translation

Isaiah 54

Future Glory for Jerusalem

1“Sing, O childless woman,
    you who have never given birth!
Break into loud and joyful song, O Jerusalem,
    you who have never been in labor.
For the desolate woman now has more children
    than the woman who lives with her husband,”
    says the Lord.
“Enlarge your house; build an addition.
    Spread out your home, and spare no expense!
For you will soon be bursting at the seams.
    Your descendants will occupy other nations
    and resettle the ruined cities.

“Fear not; you will no longer live in shame.
    Don’t be afraid; there is no more disgrace for you.
You will no longer remember the shame of your youth
    and the sorrows of widowhood.
For your Creator will be your husband;
    the Lord of Heaven’s Armies is his name!
He is your Redeemer, the Holy One of Israel,
    the God of all the earth.
For the Lord has called you back from your grief—
    as though you were a young wife abandoned by her husband,”
    says your God.
“For a brief moment I abandoned you,
    but with great compassion I will take you back.
In a burst of anger I turned my face away for a little while.
    But with everlasting love I will have compassion on you,”
    says the Lord, your Redeemer.

“Just as I swore in the time of Noah
    that I would never again let a flood cover the earth,
so now I swear
    that I will never again be angry and punish you.
10 For the mountains may move
    and the hills disappear,
but even then my faithful love for you will remain.
    My covenant of blessing will never be broken,”
    says the Lord, who has mercy on you.

11 “O storm-battered city,
    troubled and desolate!
I will rebuild you with precious jewels
    and make your foundations from lapis lazuli.
12 I will make your towers of sparkling rubies,
    your gates of shining gems,
    and your walls of precious stones.
13 I will teach all your children,
    and they will enjoy great peace.
14 You will be secure under a government that is just and fair.
    Your enemies will stay far away.
You will live in peace,
    and terror will not come near.
15 If any nation comes to fight you,
    it is not because I sent them.
    Whoever attacks you will go down in defeat.

16 “I have created the blacksmith
    who fans the coals beneath the forge
and makes the weapons of destruction.
    And I have created the armies that destroy.
17 But in that coming day
    no weapon turned against you will succeed.
You will silence every voice
    raised up to accuse you.
These benefits are enjoyed by the servants of the Lord;
    their vindication will come from me.
    I, the Lord, have spoken!